Znaczenie produktów regionalnych w agroturystyce

Dynamicznie rozwijający się przemysł turystyczny stwarza coraz więcej możliwości na atrakcyjne zorganizowanie wypoczynku, z wykorzystaniem wszystkich dostępnych walorów regionu, na terenie którego ma się odbywać. Jedną z form uprawiania turystyki jest agroturystyka, jako ta która obejmuje obszary wiejskie. Agroturystyka ma ogromne znaczenie dla zmiany struktury zatrudnienia na tych obszarach, zwiększenia wielofunkcyjności wsi oraz podniesienia dochodów jej mieszkańców. Wychodząc naprzeciw potrzebom coraz większej ilości turystów pragnących wypoczynku na łonie natury, w ciszy i spokoju, z dala od zatłoczonych, pełnych hałasu miast i popularnych ośrodków turystycznych, agroturystyka stanowi doskonałą alternatywę. Gospodarstwa agroturystyczne zapewniają wypoczynek w kontakcie z naturą, poza wielkomiejskim zgiełkiem, czyste powietrze, ekologiczne żywienie oparte na produktach pochodzących z własnego gospodarstwa. Stąd zastosowanie tradycyjnych produktów w agroturystyce nie pozostaje bez znaczenia, bowiem regionalne produkty stają się wizytówką gospodarstwa i regionu i czynnikiem przyciągającym turystów z kraju i zagranicy. Unikatowość tych produktów (na przykład: górski ser owczy, mazurskie miody, regionalne chleby, ekologiczne owoce i warzywa, wody źródlane itp) i ich docenianie ma wpływ na popularyzowanie agroturystyki a zatem i jej rozwój.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.